Mai multe persoane din managementul Volkswagen sunt acuzate in scandalul Dieselgate

In 2015 grupul VAG a fost in centrul atentiei, datorita faptului ca in SUA niste activitsti de mediu si-au dat seama ca softurile masinilor vandute atat acolo cat si in Europa au fost masluite pentru a pacali testele de noxe. Bineinteles ca au fost arestari, amenzi si despagubiri de platit in cuantum extrem de mare, fiind vorba de aproximativ 9 milioane de autoturisme Volkswagen, Audi, Seat si Skoda vandute cu aceasta problema, insa se pare ca acest scandal este departe de a fi terminat.

Ieri, procurorii germani au pus sub acuzare 15 persoane din staff-ul Volkswagen, precum si o persoana din randul furnizorilor sai care se parea ca era implicata in scandalul Dieselgate. Mai exact, acuzatiile aduse celor 16 sunt de complicitate la frauda, frauda si evaziune fiscala, reclama mincinoasa si certificari neconforme cu realitatea.

Biroul procurorului nu a facut publice numele persoanelor acuzate ieri, insa a mentionat ca rechizitoriul a ajuns la 1.544 de pagini in momentul de fata.

Conform unui purtator de cuvant al Volkswagen, in 2018 s-a renuntat la investigatiile penale asupra gigantului german dupa plata unei amenzi colosale, fabricantul nefiind implicat in investigatia actuala care ii vizeaza pe cei 16. Totodata, luna trecuta Volkswagen a declarat ca va cere despagubiri atat din partea fostului sau CEO Martin Winterkorn, cat si din partea fostului CEO Audi Rupert Stadler, marcandu-se astfel finalul celei mai mari crize din istoria concenrnului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *